Battle for Dream Island Wiki
Advertisement
Battle for Dream Island Wiki
Spoiler2

De informatie in het onderstaande artikel bevat spoilers voor de BFDI-serie. Bekijk de betreffende aflevering(en) als je ze nog niet hebt gezien.

"BFDI" leidt hiernaartoe. Voor ander gebruik, zie dan BFDI (disambiguatie). Voor de serie zelf, zie dan Battle for Dream Island (serie). Voor de prijs van Battle for BFDI/Battle for BFB, zie dan Een BFDI.

Battle for Dream Island (Nederlands: Strijd om Droomeiland), afgekort als BFDI, is het eerste seizoen van de Battle for Dream Island-serie, die voor het eerst op 1 januari 2010 in première ging op het YouTube-kanaal jacknjellify. De show speelt zich af op een fictieve locatie die bekend staat als Goiky. Het eerste seizoen heeft 25 afleveringen.

BFDI werd opgevolgd door Battle for Dream Island Again, uitgebracht op 29 juni 2012, met de release van "Yeah, Who? I Wanna Know".

Overzicht[]

Dit seizoen gaat het om 20 antropomorfe levenloze objecten (en later één mens [BFDI18]) die elkaar hun hele leven kennen en nonchalant samenleven. Maar wanneer de gastheer, de Aankondiger, uit de lucht valt en iedereen vertelt over het luxueuze eiland dat bekend staat als Droomeiland (Dream Island), ontstaat er concurrentie en begint iedereen met elkaar te strijden om het eiland.

In aflevering 1b, het 2e deel van de eerste aflevering, verdeelde de Aankondiger de 20 deelnemers in twee teams van 10: de Zompige Kersen (Squishy Cherries) en de Drassige Druiven (Squashy Grapes). De twee teams streden aan het begin van elke maand in wedstrijden en de Aankondiger stelde het verliezende team op voor eliminatie - de eliminatieceremonie staat bekend als "Taart op het Spel" ("Cake at Stake"). De kijkers besloten toen tussen de 1e en de 10e van elke maand iemand te elimineren. Aan het begin van de volgende aflevering elimineert de Aankondiger de meest gestemde deelnemer en stuurt deze naar de Tiny Loser Chamber.

In aflevering 9 werden de teams hervormd en de helft van de Drassige Druiven vormde een 3e team ("Andere Naam") in het proces. Tijdens Taart op het Spel zouden de twee meest gestemde deelnemers het verliezende team verlaten. Het winnende team zou dan een van hen in hun team kiezen en de andere elimineren.

In aflevering 12 werden de teams ontbonden en streden de deelnemers als individuen. De Aankondiger voerde vervolgens een nieuw puntensysteem in. De deelnemers hielden hun scores het hele seizoen bij en ze konden punten verdienen of verliezen, afhankelijk van hoe ze het in een wedstrijd deden. Aan het einde van een aflevering zouden de drie of vier deelnemers met de laagste scores worden geëlimineerd. De Aankondiger zou dan de deelnemer met de meeste stemmen naar de Tiny Loser Chamber sturen.

In aflevering 19 eindigde het puntensysteem en streden concurrenten om immuniteit. Elke aflevering wonnen een of twee mensen immuniteit. De Aankondiger stelde de rest van de deelnemers op voor eliminatie en stuurde de deelnemer met de meeste stemmen de volgende aflevering naar de Tiny Loser Chamber. Dit proces ging door tot de laatste 3. De kijkers besloten vervolgens wie van de drie Droomeiland zou winnen.

Productie[]

In 2008 maakten Michael en Cary Huang een catalogus met een stripverhaal van Vuur, Hout, Traan, Spons en Lucifer. Later besloten ze strips, strips en zelfs series te maken, zoals Total Firey Island, Total Firey Points en Total Firey Switch.

Ze besloten een Flash-animatieserie te maken van een wedstrijd om een ​​eiland genaamd "Droomeiland" zoals Total Firey Island te winnen. Ze besloten het op YouTube uit te brengen op het kanaal van jacknjellify in plaats van op het kanaal van carykh.

Mechanica[]

Taart op het Spel[]

Hoofdartikel: Taart op het Spel

Taartspel

De intro voor Taart op het Spel.

Dit is het eliminatieproces voor Battle for Dream Island; aanvankelijk wordt het team dat de laatste wedstrijd heeft verloren meestal voor eliminatie gesteld. De kijkers stemmen vervolgens tussen de 1e en de 10e van elke maand wie ze willen uitschakelen in het verliezende team. Aan het begin van de volgende aflevering begint de eliminatieceremonie, bekend als Taart op het Spel.

Als een deelnemer veilig is, krijgt hij of zij een plakje cake of iets anders. De deelnemer met de meeste stemmen krijgt de taart niet en wordt uit de strijd geëlimineerd en dus naar de Tiny Loser Chamber gestuurd. Sinds de uiteindelijke fusie van de teams, worden de deelnemers die geen immuniteit hebben gekregen (of de laagste scores behaalden tijdens de puntensysteemfase van het spel) geëlimineerd. Doorgaans werden 3-4 deelnemers opgemaakt voor eliminatie tijdens de fusie. Af en toe mochten de deelnemers zelf kiezen wie in plaats daarvan werd geëlimineerd.

Beloningen[]

Wintoken

Een Win Token.

Veel wedstrijden belonen de winnaars. Meestal is de prijs immuniteit voor het winnende team of winnende deelnemer(s), maar soms is de beloning een geëlimineerde deelnemer/rivaliserende teamgenoot die wordt toegevoegd aan/verplaatst naar het winnende team. Vóór de fusie konden deelnemers ook een Win Token winnen. Als een deelnemer geëlimineerd wordt, kunnen ze hun Win Token gebruiken om de helft van hun stemmen te wissen, waardoor ze normaal gesproken veilig blijven (behalve voor Naald en Golfbal) tijdens eliminaties. Andere beloningen (BFDI-posters, BFDI DDS's, teddyberen, huizen) werden ook uitgedeeld voordat een nieuwe fase in de competitie werd bereikt.

Personages[]

Box copy0002

Deze sectie is incompleet. Jij kan de Battle for Dream Island Wiki helpen door de sectie te bewerken met meer informatie! (visuele bewerking)

Hoofdartikel: Lijst met Battle for Dream Island-personages

Bfdipersonages

De 20 originele deelnemers (zoals te zien in de intro)

20 levenloze objecten, plus de gastheer: Aankondiger en de mens David, die meededen in aflevering 18, vormen de hoofdcast. Iedereen, behalve de Aankondiger, doet mee aan de show.

Afleveringen[]

Hoofdartikel: Lijst met afleveringen van Battle for Dream Island

Er zijn in totaal 25 afleveringen. De eerste aflevering was een aflevering van dubbele lengte, terwijl de rest van de afleveringen elk ongeveer 7-15 minuten duurde.

Opnieuw geüploade afleveringen[]

Er waren 2 afleveringen van het seizoen die opnieuw moesten worden geüpload vanwege fatale fouten in de originelen. De eerste was aflevering 12 ("A Leg Up in the Race"). In het origineel werden Golfbal en Steen getoond in het Another Name-team, ondanks het feit dat in de vorige aflevering ("Lofty"), Golfbal werd uitgeschakeld en Steen werd verplaatst naar de Zompige Kersen, en geen van beiden had daar moeten zijn. Als gevolg hiervan is de aflevering verwijderd en is een nieuwe versie geüpload, waarbij de fout is verholpen.

De tweede was aflevering 20 ("Gardening Hero"). In deze aflevering ontbrak oorspronkelijk een gedeelte van 30 seconden met details over eliminatie/opnieuw aansluiten en de aanbevolen personages voor die aflevering. De aflevering werd later opnieuw geüpload met dat deel van de aflevering inbegrepen.

Battle for Dream Island - Season 1 (All Episodes)[]

Op 21 juli 2018, tussen de publicaties van "What Do You Think of Roleplay?" en "Return of the Rocket Ship", uploadde het jacknjellify-kanaal een officiële video van drie uur en 50 minuten waarin elke aflevering van het eerste seizoen werd gecompileerd, met zwarte titelkaarten die het begin van een nieuwe aflevering markeerden. In tegenstelling tot de originele video's zijn er vanwege wijzigingen in de software van YouTube geen annotaties. Het is de meest bekeken video op het kanaal die geen BFDI-aflevering is, de meest bekeken video van het kanaal sinds de start van BFB en de meest bekeken video van het kanaal in 2018.

Omschrijving[]

Wil je het volledige seizoen van Battle for Dream Island bekijken? Zoek niet verder! Deze cartooncompilatie bevat alle afleveringen van het eerste seizoen van BFDI! Kijk hoe twintig personages strijden om een ​​luxueus eiland in een op eliminatie gerichte maandelijkse animatieserie!

Tijdstempels[]

  • 0:00:00 Aflevering 1: Take the Plunge
  • 0:16:53 Aflevering 2: Barriers and Pitfalls
  • 0:27:17 Aflevering 3: Are You Smarter Than a Snowball?
  • 0:35:21 Aflevering 4: Sweet Tooth
  • 0:45:29 Aflevering 5: Bridge Crossing
  • 0:52:53 Aflevering 6: Power of Three
  • 1:03:48 Aflevering 7: Puzzling Mysteries
  • 1:10:19 Aflevering 8: Cycle of Life
  • 1:20:15 Aflevering 9: Insectophobe's Nightmare
  • 1:28:57 Aflevering 10: Crybaby!
  • 1:35:15 Aflevering 11: Lofty
  • 1:42:10 Aflevering 12: A Leg Up in the Race
  • 1:49:17 Aflevering 13: Don't Lose Your Marbles
  • 1:57:47 Aflevering 14: Half a Loaf is Better Than None
  • 2:07:22 Aflevering 15: Vomitaco
  • 2:16:04 Aflevering 16: Bowling, Now with Explosions!
  • 2:23:59 Aflevering 17: The Reveal
  • 2:33:55 Aflevering 18: Reveal Novum
  • 2:46:33 Aflevering 19: Rescission
  • 2:52:56 Aflevering 20: Gardening Hero
  • 3:00:31 Aflevering 21: The Glistening
  • 3:08:46 Aflevering 22: Don't Pierce My Flesh
  • 3:15:18 Aflevering 23: Hurtful!
  • 3:24:23 Aflevering 24: Insectophobe's Nightmare 2
  • 3:36:05 Aflevering 25: Return of the Hang Glider

Lijst van Afleveringen[]

Nummer Titel Publicatiedatum
1 Take the Plunge 1 jaunari 2010
2 Barriers and Pitfalls 1 februari, 2010
3 Are You Smarter Than a Snowball? 1 maart 2010
4 Sweet Tooth 1 april 2010
5 Bridge Crossing 1 mei 2010
6 Power of Three 1 juni 2010
7 Puzzling Mysteries 1 juli 2010
8 Cycle of Life 1 augustus 2010
9 Insectophobe's Nightmare 1 september 2010
10 Crybaby! 1 oktober 2010
11 Lofty 1 november 2010
12 A Leg Up in the Race 1 december 2010
13 Don't Lose Your Marbles 1 januari 2011
14 Half a Loaf Is Better Than None 1 februari 2011
15 Vomitaco 1 maart 2011
16 Bowling, Now with Explosions! 1 april 2011
17 The Reveal 1 mei 2011
18 Reveal Novum 1 juni 2011
19 Rescission 1 juli 2011
20 Gardening Hero 1 augustus 2011
21 The Glistening 1 september 2011
22 Don't Pierce My Flesh 1 oktober 2011
23 Hurtful! 1 november 2011
24 Insectophobe's Nightmare 2 1 december 2011
25 Return of the Hang Glider 1 januari 2012

Trivia[]

  • Battle for Dream Island ging in première op nieuwjaarsdag 2010.
  • Dit is het eerste seizoen dat af is. BFDIA werd geannuleerd en IDFB werd stopgezet nadat BFB was begonnen. BFB is nu het tweede seizoen dat klaar is.
  • In de intro van de 25e aflevering van BFDI zei Gom dat er een cool toeval zou kunnen zijn als je het 1e gesproken woord van de eerste aflevering, het tweede woord van de tweede aflevering, enzovoort, helemaal tot aan het 25e gesproken woord plaatst van de 25e aflevering en maakte een bericht. Het bericht zegt: "Ja, wat is er? Nu zie ik dat je het woord neemt met de plaats van het afleveringsnummer. Dit is het bericht, geen toeval."

Externe links[]

Seizoenen van Battle for Dream Island (Sjabloon)
Hoofdreeks: Battle for Dream IslandBattle for Dream Island AgainIDFBBattle for BFBBattle for Dream Island: The Power of TwoSeizoen 6

Voor BFDI: Total Firey IslandTotal Firey PointsTotal Firey Switch

Spin-offs: ABCDEFGBAGUETTEBFDI Mini-Season - "Marbles"Ten Words of Wisdom

BFDI Mini-reeks: BFDI MiniBFDI Mini AgainBFDI Mini DeluxeBFDI Mini, Seriously!

Niet-canoniek: Battle for Permission to Meet 10

Advertisement