Battle for Dream Island Wiki
Advertisement
Battle for Dream Island Wiki
Spoiler2

De informatie in het onderstaande artikel bevat spoilers voor de BFDI-serie. Bekijk de betreffende aflevering(en) als je ze nog niet hebt gezien.

"The Power of Two" leidt hiernaartoe. Voor de prijs/kracht, zie dan De Kracht van Twee.

Ik ben blij dat jullie veertig de verstandige keuze hebben gemaakt om in plaats daarvan te strijden voor de Kracht van Twee!
 
Twee, "The Escape from Four"

Battle for Dream Island: The Power of Two (Nederlands: Strijd om Droomeiland: De Kracht van Twee) (BFDI:TPOT), ook bekend als simpelweg The Power of Two (Nederlands: De Kracht van Twee) (TPOT), is het vijfde seizoen van de Battle for Dream Island-serie, gerund door Satomi Hinatsu en Kenzie Bryant.

Het seizoen wordt gehost door Twee en werd aangekondigd in "The Escape from Four". The Power of Two bestaat uit veertig deelnemers uit de originele Battle for BFDI (plus twee aanbevolen personage-deelnemers), terwijl de andere veertien deelnemers blijven strijden in Battle for BFB. De prijs is de kracht van Twee.

De eerste aflevering, "You Know That Buttons Do not Do Anything, Right?", werd aangekondigd voor release op 9 januari 2021, aldus de stinger in "Uprooting Everything". Het werd echter een paar uur uitgesteld vanwege glitches van de intro en werd uiteindelijk uitgebracht op 10 januari 2021.

De intro is gemaakt door Coal Bones, RickToons en Amor Boretto, en het nummer heet "Gibberish!!".

Overzicht[]

In tegenstelling tot BFB na zijn splitsing, zal TPOT zich concentreren om vergelijkbaar te zijn met de BFB-afleveringen voor de splitsing. Evenzo hebben TPOT-afleveringen een hogere kwaliteit in zowel animatie als schrijven, maar worden ze minder vaak uitgebracht, in tegenstelling tot BFB, die de afleveringen meestal 3-4 weken uit elkaar heeft.

Afleveringen[]

Nummer Naam Publicatiedatum
1 "You Know Those Buttons Don't Do Anything, Right?" 10 januari 2021
2 "The Worst Day of Black Hole's Life" 18 juni 2022
3 BFDI:TPOT 3 N.n.b.

Personages[]

Aan The Power of Two doen 42 deelnemers mee: 40 veteranen uit Battle for BFDI en twee aanbevolen personages die konden stemmen in "The Escape from Four". Winnaar en Prijskaart werden gekozen, en zijn de twee nieuwkomers. Deze keer is Twee de gastheer in plaats van Vier.

Sjabloon:TPOT contestant imagemap

Deelnemers[]

Box copy0002

Deze sectie is incompleet. Jij kan de Battle for Dream Island Wiki helpen door de sectie te bewerken met meer informatie! (visuele bewerking)

Teams[]

Box copy0002

Trivia[]

Box copy0002

  • The Power of Two werd oorspronkelijk niet in het begin overwogen en de deelnemers die niet in de Laatste 14 van BFB zaten, zouden permanent worden gedood en uit het spel worden geëlimineerd.[1]
  • Dit is het eerste seizoen dat direct naar de prijs wordt genoemd zonder dat er een "strijd om" aan voorafgaat. Het wordt ook wel de "Battle for the Power of Two" (of "BFTPOT") genoemd door Two in de eerste aflevering vlak voor de intro.
  • Dit is het tweede seizoen met een aangekondigde releasedatum voordat het begon, met IDFB als eerste.
    • TPOT is echter het enige seizoen waarin iedereen wist dat de première een nieuw seizoen zou zijn (zoals iedereen verwachtte dat BFDIA 6 oorspronkelijk zou uitkomen in plaats van IDFB).
  • Het acroniem TPOT klinkt als theepot. Dit werd op 19 maart 2020 gesuggereerd met een foto van X met een theepot op de Twitter- en communitypagina van Jacknjellify.
  • Vier tot de macht van twee is gelijk aan zestien, wat gekscherend verwijst naar het afleveringsnummer van Battle for BFDI.
  • Kenzie Bryant zou de naam "TPOT" hebben bedacht.[2]
  • Het lijkt erop dat de deelnemers ook konden wisselen tussen Battle for BFB en deze competitie als ze dat wilden.[3] Na BFB 17 lijkt dit idee echter te zijn geschrapt omdat er geen toekomstige BFB-aflevering is die enige betrokkenheid heeft bij TPOT-deelnemers.
Seizoenen van Battle for Dream Island (Sjabloon)
Hoofdreeks: Battle for Dream IslandBattle for Dream Island AgainIDFBBattle for BFBBattle for Dream Island: The Power of TwoSeizoen 6

Voor BFDI: Total Firey IslandTotal Firey PointsTotal Firey Switch

Spin-offs: ABCDEFGBAGUETTEBFDI Mini-Season - "Marbles"Ten Words of Wisdom

BFDI Mini-reeks: BFDI MiniBFDI Mini AgainBFDI Mini DeluxeBFDI Mini, Seriously!

Niet-canoniek: Battle for Permission to Meet 10

Advertisement