Battle for Dream Island Wiki
Advertisement
Battle for Dream Island Wiki
2629B4E6-470F-42A5-BE39-5B1AA340CA47

Het onderwerp van dit article of sectie is niet-canoniek. De beschreven gebeurtenissen hebben niet plaatsgevonden in het officiële BFDI-universum.

FCBAHimshey

Dit artikel bevat inhoud die eerder is uitgebracht of gemaakt de eerste aflevering van Battle for Dream Island.

"Firey" (Nederlands: "Vuur") is een stripreeks gemaakt door Cary Huang. De strips in de serie laten de personages dingen doen, zoals het beklimmen van bergen. Sommige zijn ingekleurd met kleurpotloden. Bijna 8 jaar lang werden alleen delen van Boek 2 en 3 online getoond. De stripreeks werd echter herontdekt en volledig online geüpload op 14 augustus 2020 met de video "We Discovered Our Forgotten "Firey" Comics - BFB 23 on Friday, August 21".

Het formaat is geïnspireerd op gesyndiceerde strips zoals Garfield, waarschijnlijk omdat Cary zegt dat Jim Davis, de maker van Garfield, destijds een grote inspiratie voor hem was.

Plot[]

Boek 1[]

Het eerste deel van het boek is een gedeeltelijk gekleurde remake van "FIREY to keep our customers happy" met de catalogus van het 5de leerjaar.

Na de remake vertelt Lucifer aan Vuur dat hij een boom in brand heeft gestoken. Vuur springt weg en nog twee bomen worden in brand gestoken. Het hele bos wordt later in brand gestoken en Lucifer geeft Vuur de schuld. Vervolgens wordt onthuld dat Spons verantwoordelijk was voor 90% van de branden. Match confronteert Spongy, alleen voor hem om te zeggen dat hij het gewoon koud had. Traan schiet water uit haar punt om het vuur te doven. Lucifer viert feest en merkt dat Vuur weer in een boom zit, vraagt ​​waarom en wordt prompt ondergedompeld in Traans water.

In het volgende verhaal is Vuur een sudoku-puzzel aan het maken. Lucifer komt binnen om te vragen wat hij aan het doen is. Hij zegt dat hij een sudoku-puzzel maakt en halverwege is, hij zegt ook dat het moeilijk is. Lucifer begrijpt meteen hoe het moet en vraagt ​​Vuur om het boek. Lucifer voltooit het hele boek in vijf seconden. Vuur twijfelt en zegt dat Lucifer het niet allemaal had kunnen doen in het moeilijke gedeelte dat Lucifer aanzag als het gemakkelijke gedeelte. Vuur, die nog steeds twijfelt, vraagt ​​of Lucifer al eerder van sudoku heeft gehoord, maar Lucifer zegt van niet. Vuur zegt dat hij zich dom voelt. Lucifer "troost" hem door te zeggen dat het prima is om onder het gemiddelde sudoku-vaardigheden te hebben, zodat ze slimmer kan lijken. Vuur krijgt een nieuw boek en begint aan het moeilijke gedeelte. Lucifer vraagt ​​of ze kan helpen, maar Vuur ontkent. Lucifer is hierdoor ontdaan en zegt dat hij niet wil dat het snel klaar is en dat hij er vijf dollar aan heeft uitgegeven. Lucifer reageert eenvoudig met "Oh."

Boek 2[]

Vuur, Sneeuwbal en verschillende anderen wandelen op een berg. Sneeuwbal zegt dat de klim vermoeiend is, en Vuur is het daarmee eens. Sneeuwbal zegt dat hij een paar gram is weggesmolten waardoor Golfbal, Hout, Blok en Bloem van de berg afgleden. Vuur gaat een klif op en draait zich om, alleen om de andere kant van de klif te laten verdwijnen. Hij zegt tegen Sneeuwbal dat hij moet kijken hoe hij hun enige waterfles van de klif gooit en breekt. Sneeuwbal confronteert vervolgens Vuur dat hun enige bron van water verdwenen was. Vuur zegt dat hij dat belangrijker vond dan zijn leven. Vuur pakt de rugzak en vindt een voetbal. Vuur verliest de grip op de rugzak, die valt en ontploft. Sneeuwbal vraagt ​​wat er in de rugzak zat. De explosie laat een gat achter in wat er nog over was van de berg, waardoor deze omvalt. Sneeuwbal en Vuur landen in een vijver. Lucifer verschijnt, met de voetbal, en vraagt ​​van wie deze is. In de video "We Discovered Our Forgotten "Firey" Comics", voegt het een zoom-in toe op Vuur met schreeuwen, alsof hij aan het blussen was.

In het volgende verhaal wordt Vuur gezien op een basketbalveld. Vuur probeert hoepels te schieten, maar faalt. Hij raakt gefrustreerd en vraagt ​​hoe Gom het voor elkaar krijgt. Gom zegt dat het gewoon gebeurt.

In het volgende verhaal worden enkele variabelen van het weer gezien met hoe de deelnemers met de situaties omgaan. Tijdens de hitte verzamelen zich objecten zoals Blok en Bubbel rond Ijsblok, tot haar grote woede. Als het koud is, verzamelen objecten zoals Golfbal en Munt zich rond Vuur voor warmte, tot zijn grote verwarring. Lucifer is ook te zien rillen aan de onderkant. Als het nat is, wordt Spons verward in een grote plas gezien. Sneeuwbal walgt hiervan en zegt gewoon "Ew".

In het volgende verhaal vertelt Golfbal aan Vuur dat ze iets heeft besloten omdat de zomer eindigt. Het is niet bekend wat er verder in dit verhaal gebeurt omdat het verhaal wordt geschrapt en het boek als gevolg daarvan onvoltooid blijft.

Boek 3[]

Naald loopt rond en hapt naar adem. (in "We Discovered Our Forgotten "Firey" Comics" moest Cary een nieuwe stem voor haar verzinnen, dus maakte hij een stem dat lijkt op die van Spons voor haar) Er wordt aangetoond dat Golfbal een winkel bouwt, genaamd "Golfbals Lokale Winkel". Naald zegt dat het verschrikkelijk is, terwijl Golfbal antwoordt dat ze het als een uitdaging van Bubbel heeft gebouwd. Munt vraagt aan Golfbal of de voordeur essentieel was voor de winkel, en ze zegt dat het absoluut cruciaal was. Vervolgens zegt Munt dat hij om "geen reden" vroeg, en onthulde een enorm gat waar de deur had moeten zijn, met wat letters die eraf vielen. Golfbal schrikt hiervan en vraagt ​​wie de voordeur had kunnen vernielen. Munt zegt dat hij er met zijn auto tegenaan is gereden. Munt geeft Vuur de schuld dat hij hem heeft uitgedaagd. Golfbal vertelt aan Vuur en Munt dat ze naar de gevangenis worden gestuurd. Vuur antwoordt sarcastisch dat hij naar de gevangenis gaat en niet naar de gevangenis. Munt vertelt Golfbal dat ze hen niet kan arresteren, omdat er geen jury is. Golfbal zegt dat zij de "jury" is en zegt dat ze naar de gevangenis moeten. Golfbal handboeien Vuur en Munt buiten beeld en stuurt ze naar de gevangenis. Vuur zegt dat het cool is, maar vraagt ​​waarom hij daar is. Munt geeft Vuur de schuld omdat hij hem zei dat hij de uitdaging moest doen. Vuur antwoordt dat Munt vergat hem eraan te herinneren niet de winkel van Golfbal binnen te rijden.

In het volgende verhaal staat Vuur ergens. Blad laat hem haar biljet van $1.000 zien. Vuur verandert het in een papieren vliegtuigje en vliegt het weg, zeggende dat het een geweldig papieren vliegtuigje was. Blad gromt als reactie.

In het volgende verhaal begroet Tennisbal Sneeuwbal. Tennisbal zegt tegen zichzelf dat hij "Sneeuwbal" een coole naam vindt. Tennisbal zegt hallo tegen Golfbal en noemt haar per ongeluk "Sneeuwbal". Het boek eindigt met een onvoltooide karakterbio-sectie met tekeningen, maar geen handschrift.

Personages[]

  • Blok
  • Bubbel
  • Munt
  • Gom
  • Vuur
  • Bloem
  • Golfbal
  • Ijsblok
  • Blad
  • Lucifer
  • Naald
  • Pen
  • Potlood
  • Speld
  • Steen
  • Sneeuwbal
  • Spons
  • Traan
  • Tennisbal
  • Hout

Trivia[]

  • Net als veel andere vroege BFDI-tekeningen, wordt Golfbal "Golfball" genoemd.
  • Lucifer werd aanvankelijk geïllustreerd met een blauwe punt. Vanaf Firey #2 heeft haar tip nu de huidige rode kleur. Hier werd waarschijnlijk naar verwezen in de laatste re-join van BFDI seizoen 1.
  • Bubbel, Bloem, Ijsblok en Steen verschijnen, maar spreken niet.
  • Pen en Speld komen niet voor in echte verhalen. Hun enige optreden in Firey #3 was op de omslag en de onvoltooide biografiesectie.
Advertisement