Battle for Dream Island Wiki
Advertisement
Battle for Dream Island Wiki

Goiky is een fictief continent op aarde dat voornamelijk bestaat uit een gewoon graslandgebied. Het is waar de Battle for Dream Island-serie begon met filmen.

BFDI en BFDIA vonden meestal plaats in Goiky, totdat de deelnemers tijdens de wedstrijd naar Yoyleland verhuisden en Goiky verlieten.

Geografie[]

Goikykaart

Een kaart van Goiky in BFDI 1b.

Er zijn 2 bekende delen van Goiky: het noordelijke gebied en het zuidelijke gebied(en). De twee gebieden zijn eilanden, waarbij het noorden van Goiky de grootste van de twee is.

Het zuidelijke deel van Goiky is over het algemeen een vlak en vlak gebied zonder bomen, en het regent er zelden. Er zijn woestijnen, besneeuwde bossen en diepe kloven (Evil Canyon), dus het is op zichzelf al behoorlijk divers. Seizoen 1 en seizoen 2 van BFDI vonden hier plaats.

Yoyleland is een van de regio's in het noorden van Goiky, met paars gras en yoyle-struiken. Een verlaten stad genaamd Yoyle City ligt in het noorden van Goiky. Noord-Goiky is ook de thuisbasis van Yoyle Mountain, waarschijnlijk de hoogste berg in Goiky. De rest van Noord-Goiky die wordt getoond, bestaat voornamelijk uit graslanden, maar er zijn enkele gele bomen, hoewel ze zijn verbrand door een lek van gesmolten gesteente, maar werden hersteld door Twee, hoewel de kleur van het gras en de bomen was verwisseld. IDFB vond plaats in Noord-Goiky, en er wordt aangenomen dat het hetzelfde is voor Battle for BFDI/BFB en The Power of Two, aangezien Yoyle Mountain op de achtergrond te zien was in verschillende afleveringen met het hotel.

In het midden van het zuidelijke deel van Goiky ligt het Goiky-kanaal, dat te zien is in "Take the Plunge: Part 1". De breedte van het kanaal is meer dan 500 mijl. De lengte is onbekend, waarschijnlijk vanwege de weinige verschijningen.

Transportatie[]

Vervoer in Goiky is beperkt. Door een gebrek aan vraag en degenen die er gebruik van maken, is er een groot gebrek aan openbaar vervoer, dus degenen die moeten reizen, maken voornamelijk gebruik van particuliere schepen.

Via de weg[]

Goiky heeft geen wegennet. Het enige bekende bewoonde gebied, Yoyle City, heeft wel een verhard wegennet, vermoedelijk voor motorvoertuigen, maar het verbindt alleen gebieden binnen de stad en strekt zich nergens anders uit. Degenen die elders willen reizen, moeten bereid zijn om in offroad-omstandigheden te rijden.

Via boten[]

Boten worden af ​​en toe gebruikt, met een opmerkelijk voorbeeld in "Take the Plunge: Part 2", waar de uitdaging is om het Goiky-kanaal over te steken. De deelnemers bouwden boten en staken met succes het kanaal over.

Via vliegtuigen[]

Vliegtuigen zijn af en toe gebruikt om te reizen. In "Don't Pierce My Flesh" gebruikten Vuur Luidsprekerbox en Bloem Luidsprekerbox een ruimteschip om de deelnemers naar de vulkaan te vervoeren.

Golfbal heeft een raketschip gebouwd in "Four Goes Too Far" om naar te reizen. En Spons had ooit een privéjet waarmee hij uit de ondergrond kon ontsnappen en naar de ruimte kon gaan.

Via sporen[]

Er zijn twee spoorwegen bekend, die beide de Pillary Ruins verbinden met Yellow Face's Warehouse. De eerste, de expreslijn, is een passagiersdienst die een tweerichtingsverkeer is, maar die korte tijd als onbruik werd beschouwd vanwege de vernietiging van de hogesnelheidstrein, de enige bekende locomotief die werd gebruikt om de lijn te besturen. In BFB 30 bleek het echter gerepareerd te zijn.

De tweede is een secundaire lijn die een 0-6-0 stoommachine gebruikt om ook naar Yellow Face's Warehouse te gaan. Deze lijn is aanzienlijk gevaarlijk door de implementatie van verschillende verticale lussen die ervoor zorgen dat de passagiers eruit vallen.

Telecommunicatie[]

Er zijn verschillende methoden van telecommunicatie die in Goiky worden gebruikt, waarvan sommige meer worden gebruikt dan andere.

Radio[]

Radio is gevestigd in Goiky, met radiosignalen die over Goiky worden uitgezonden. Het eerste geval van radio is te zien in "Sweet Tooth", waar een verteller een wetenschappelijk rapport voorleest over het feit dat Naalds Cake een ster wordt. Radio wordt ook gebruikt voor reclameproducten. Radio was ook te horen in Yoyleland, zoals te zien is in "Yeah, Who? I Wanna Know", evenals de Pillary Ruins in "How Loe Can You Grow?", waar respectievelijk reclame- en muziekdiensten worden aangeboden.

Televisie[]

Televisie werd verondersteld niet te worden gebruikt tot "SOS (Save Our Show)". TV wordt getoond om beelden op hem te projecteren, maar er wordt sterk gesuggereerd dat TV het zelf doet en niet door een signaal.

Een televisie waarop een advertentie wordt afgespeeld, is te zien in "Insectophobe's Nightmare 2" in de advertentie van de No More Advertisements Foundation, waar je regelmatig een Stokfiguur kunt zien genieten van de tv, voordat hij wordt onderbroken door een advertentie, waardoor ze van streek raken.

In "SOS (Save Our Show)" werd een tv-station gevonden door Paarse Gezicht. De BFB-deelnemers gebruikten het om de rest van Battle for BFB te financieren om te voorkomen dat het werd geannuleerd, maar faalden uiteindelijk; totdat Bloem haar biljet van $50.000 opgaf.

Internet[]

Tacocomputer

Taco die het internet gebruikt.

Er worden internetverbindingen tot stand gebracht binnen Goiky, waar tablets worden gebruikt om er verbinding mee te maken. Het is aangetoond dat het Big Rotating Building een internetsignaal heeft, waar personages als Robijn, Ballon en Blok het gebruiken om artikelen te lezen, advertenties te bekijken en video's te bekijken. Het lijkt erop dat Hout ook internettoegang heeft, aangezien hij een grapvideo kon uploaden in "The Game Has Changed".

Terwijl leden van de Heb Wellers worden gezien met behulp van een app store in "A Taste of Space", waarvoor een internetverbinding vereist is, is het mogelijk dat het gewoon een val van Vier was, zoals hij verschijnt nadat de Lucht-app een grap was.

Flora[]

Goiky lijkt een grote verscheidenheid aan bomen, struiken en andere planten te hebben.

Bomen[]

Hoewel sommige bomen bewust zijn (zoals Boom), is er een groot aantal niet-bewuste bomen verspreid over Goiky. Er zijn regelmatig groene loofbomen verspreid over Goiky, hoewel naaldbomen ook aanwezig zijn in gebieden zoals het Slechte Bos, Sneeuwbos en het bos rond de vulkaan.

Struiken[]

Struiken zijn een iets meer ongewoon type plant. Ze maakten hun debuut in het zuiden van Goiky in "Don't Lose Your Marbles", waar ze in seizoen 1 zelden optraden. De meest bekende struiken zijn Yoylestruiken, die Yoylebessen groeien en uitsluitend in Yoyleland worden gevonden. Struiken groeien ook rond de badkamers, waarvan er een prominent aanwezig is in "Return of the Rocket Ship", waar Boek en Hek zich achter een verschuilen om te praten over de behandeling van Taco door de eerste.

Gras[]

Gras is wijdverbreid en groeit in bijna elk bioom van Goiky, met enkele uitzonderingen zoals De Woestijn. Gras kan erg hoog worden, zoals te zien is in "Get Digging", waar het gras rond de Locker of Losers erg hoog blijkt te zijn. Gras blijkt anders van kleur te zijn waar het groeit; in de vlaktes is het limoengroen, rond de badkamers is het geel (voorheen blauwgroen) en in Yoyleland is het paars.

Zeewier[]

In "Reveal Novum" wordt aangetoond dat zeewier groeit in de zeebodem waar de Tiny Loser Chamber landde nadat het van Bubbels Veerkrachtige Schoenen stuiterde.

Naam[]

Voorafgaand aan "BFDI Is Back", toen werd bevestigd dat de naam Goiky was, gingen fans ervan uit dat het Goiky heette vanwege de naamgeving van het Goiky-kanaal, wat de term "Goiky" uniek leek. De naam van het Goiky-kanaal was echter niet altijd het geval, aangezien de oorspronkelijke naam in Total Firey Points het Pamana-kanaal was, wat een verbastering is van het echte kanaal, het Panamakanaal. Het is nu bevestigd dat het Goiky wordt genoemd door het boek dat Munt heeft opgehaald.

Monumenten[]

  • Yoyleland - Een land van paarse flora en vele unieke gebieden.
    • Yoylestruik-velden - Een vlakte tot de rand gevuld met Yoylestruiken die Yoylebessen geven (binnenin Yoyleland).
    • Yoyle City - Een verlaten metropool met veel mysteries uit het verleden.
      • Yoyle Needy - Een ruimtenaald waar FreeSmart kampeert.
      • Wetenschapsmuseum - Een verlaten artefactmuseum met wetenschappelijke gadgets, waar Golfbal en Tennisbal naartoe gingen in "Welcome Back".
      • Groeiappel Boerderij- Een veld met Groeiappel-planten gemaakt door Frieten.
    • Yoyle Mountain - Een grote berg die mogelijk het hoogste punt van Goiky is.
      • Yoyle Summit - Een regenboogkleurige hindernisbaan in de uithoeken van de ruimte (schijnbaar vernietigd tussen de gebeurtenissen van "Welcome Back" en "Getting Teardrop to Talk").
  • Goiky-kanaal - Een 500 mijl brede zeestraat die het noorden van Goiky en het zuiden van Goiky scheidt.
  • Sneeuwbos - Een naaldbos met een toendraklimaat.
  • De Woestijn - Een woestijn met cactussen en zandduinen vanuit elke hoek van het oog.
  • Slechte Bos - Een naaldbos dat de thuisbasis was van Slechte Blad.
    • Evil Canyon - Een diepe kloof met scherpe punten aan de onderkant.
  • Waterval- Een afgelegen waterval met een smalle klifrand. Robot bezoekt het vaak en hij verstopte zich daar voordat Vier terugkwam en hem naar EXIT stuurde.
  • Binnen Slechte Blad - Een labyrint van rood, dodelijke vallen en aanbevolen personages.
  • Kliffen- Een enorme klif waar Papieren Vliegtuigen werden gevlogen. Er is momenteel een enorme kloof gecreëerd door de nietjes van Nietmachine.
  • De Vulkaan - Een actieve sintelkegelvulkaan die zich mogelijk in het Slechte Bos bevindt.
  • Eiffeltoren - Een grote radiotoren. FreeSmarts Clubhouse of Awesomeness bevindt zich hier.
  • Golfbals Ondergrondse Fabriek - Een wetenschappelijk laboratorium ver in de aardkorst.
  • 's Werelds Grootste Oven - Een oven waar Bleh doorheen liep.
  • Gesmolten Lava - Een grote lavaafzetting mogelijk onder de Vulkaan. Bleh zwom er ook doorheen.
  • Davidland - Een land vol met klonen van David.
  • X's pilaar - Een pilaar waar X manden verzamelt. Door Lolly "Verdomd Hoge Pilaar" genoemd.
  • De Retriade - De hoofdinstelling van Paper Towel en BFB. Dit bewijst verder dat objecten in deze fictieve wereld naar de badkamer gaan, ook wanneer Tennisbal naar de badkamer moest in "Are You Smarter Than a Snowball?" en Vier mogelijk hebben ontlast na het eten van Beep's cake.
  • De Velden - Het is verspreid over Goiky. De meeste personages doen uitdagingen of spelen daar.
  • Het Strand - een tropisch strand.

Goiky-kanaal[]

De eerste wedstrijd is om een ​​boot te bouwen, erin te stappen en over het Goiky-kanaal te roeien. Als jij als eerste over de streep komt, wint jouw team. Het andere team verliest en een van hun leden wordt uit het spel gezet.
 
Aankondiger, "Take the Plunge: Part 2"

Het Goiky-kanaal is een kanaal in Battle for Dream Island. Het is een mijlpaal in de grotere locatie van Goiky, die meer dan 500 mijl breed is.

Geschiedenis[]

In Total Firey Points heette het het Pamana-kanaal, wat een spelfout is van een echte locatie, het Panamakanaal.

Het was te zien in "Take the Plunge: Part 2" toen de teams er overheen moesten om tijdens de uitdaging de finish te bereiken.

In "Barriers and Pitfalls" werd Bloem eroverheen zien vliegen.

Tijdens "Get Digging", in een poging om naar Yoyleland te gaan om Yoylebessen te halen, staken Gelatine, Naald en Pofbal het op weg daarheen. De kapotte boot van de Zompige Kersen uit "Take the Plunge: Part 2" en Houts lijk lijken als cameeën in het water te drijven.

In "It's a Monster" gingen de FreeSmarters door het Goiky-kanaal door de HPRC te gebruiken om dode leden constant te bergen en de lijken uit de FreeSmart Superbusje te gooien terwijl een griezelige soundtrack op de achtergrond speelde. De soundtrack klonk als een misthoorn die geluid maakt in een diepe oceaan, maar het is eigenlijk een nummer dat vertraagd en laag is. Ze eindigden met de oversteek in "The Long-lost Yoyle City".

Trivia[]

  • Goiky is op Aarde, ook al zijn er geen mensen of herkenbare organismen aanwezig. Het is echter niet bekend op welk continent het zich bevindt.
    • Dit is discutabel, aangezien David af en toe een mens wordt genoemd, en er zijn veel mensachtige aanbevolen personages geweest.
    • Vis is er ook te zien in het Goiky-kanaal.
  • Het is niet bekend of Droomeiland deel uitmaakt van Goiky.
  • Er wordt gespeculeerd dat het accent van Bubbel en Wolk afkomstig is uit Goiky.
    • Daarom worden de meeste klinkers van Bubbel vaak vervangen door "oi" (Goiky).
  • Het gebied van Goiky (en de rest van de aarde) kan zwaar worden uitgerekt omdat Donut het door de camera heeft uitgerekt.
  • Het Goiky-kanaal is het tweede oriëntatiepunt dat ooit in BFDI is genoemd, voorafgegaan door Droomeiland.
  • Reële kanalen mogen niet meer dan 500 mijl breed zijn; die zouden worden beschouwd als zeestraten of zeeën. Dit is misschien een verkeerde benaming.
  • Het is niet bekend of het Goiky-kanaal door de mens is gemaakt of niet.
  • Veel van de flora in het noorden van Goiky, zoals het gras en de bomen, werd beschadigd tijdens de gebeurtenissen van "Don't Dig Straight Down". De lava werd grotendeels afgevoerd tijdens de gebeurtenissen van "The Four is Lava", maar het gras en de bomen werden verbrand.
  • Het gebied in het noorden van Goiky lijkt ruwweg op de vorm van de Amerikaanse staat North Carolina. Het is niet bekend of het toeval of opzet is.
  • Goiky heeft een reeks wetten, te zien in verschillende BFDI-afleveringen.
  • In Goiky is het overwegend zonnig. Het heeft maar één keer geregend. Het was ook winderig, maar alleen vanwege Naalds Cake.
  • Het is mogelijk dat het spel Tidepool zich afspeelt in het Goiky-kanaal, aangezien sommige van de monsters die in Tidepool werden gevonden ook verschenen in Take the Plunge: Part 2 en Barriers and Pitfalls.
Locaties in Battle for BFB (Categorie)
Platform met 500 tredenArchaïsche TempelBig Rotating BuildingBuried Forest, Deciduously InsulatedTaart op het Spel-plaatsKlifData LeegteAardeEternal Algebra Class WithfourGelatin's SteakhouseGoikyGolfbals Ondergrondse FabriekHotelMega MallRuimteZwembadTeam KamersDe RechtszaalDe WoestijnHet VierbosDe MaanHet Andere ContinentPillary RuinsDe SpoorwegDe ZonOndergrondWaterval's Werelds Grootste OvenYellow Face's Warehouse

Sjabloon:Locaties

Advertisement