Battle for Dream Island Wiki
Advertisement
Battle for Dream Island Wiki
Spoiler2

De informatie in het onderstaande artikel bevat spoilers voor de BFDI-serie. Bekijk de betreffende aflevering(en) als je ze nog niet hebt gezien.

Ik wacht nog op die jacht.
 
Bloem

"Take the Plunge: Part 2" (Nederlands: "De Sprong Wagen: Deel 2")is het tweede deel van de eerste aflevering van Battle for Dream Island. De twee winnaars van de vorige aflevering, Speld en Blad, kiezen de leden van de twee teams voor de competitie: respectievelijk de Zompige Kersen en de Drassige Druiven.

Op 19 januari 2016 werd deze aflevering van YouTube gehaald omdat hij schijnbaar de richtlijnen van YouTube had geschonden (om onbekende redenen) en opnieuw geüpload. Later is er een video gemaakt waarin deze situatie wordt besproken. Op 22 januari 2016 ging de originele video weer online en de opnieuw geüploade versie is nu verborgen.

Personages[]

  • Aankondiger
  • Blad
  • Bloem
  • Blok
  • Bubbel
  • Golfbal
  • Gom
  • Hout
  • Ijsblok
  • Lucifer
  • Munt
  • Naald
  • Pen
  • Potlood
  • Speld
  • Spons
  • Sneeuwbal
  • Steen
  • Tennisbal
  • Traan
  • Vreemde oceaanwezens
  • Vuur
  • Vis
  • Vismonster

Plot[]

De teams creëren[]

Bladsteam

Blads team, de Drassige Druiven.

Speldsteam

Spelds team, de Zompige Kersen.

De aflevering begint met het woord "Dus..." (dezelfde die wordt gebruikt in XFOHV) dat over het scherm glijdt. Blad en Speld mogen de teams kiezen omdat ze de laatste twee deelnemers waren die op de evenwichtsbalk stonden van het vorige deel. Blad kiest Ijsblok voor haar team. Als Ijsblok Blad bedankt voor het kiezen van haar omdat Potlood haar uit haar alliantie heeft afgewezen, kiest Speld plotseling voor Potlood. Blad vroeg zich af wie ze moest kiezen, waarop Ijsblok antwoordt dat het aan haar was. Blad kiest vervolgens Traan en noemt haar het "stille type", waarop Teardrop Leafy aankijkt. Als Bloem dit hoort, noemt ze Traan dom omdat ze niet kan praten. Bubbel zei tegen Bloem dat ze aardig moest zijn. Bloem zegt tegen Sneeuwbal dat hij Bubbel in elkaar moet slaan, maar Sneeuwbal weigert, dus noemt Bloem hem een ​​watje. Sneeuwbal vertelt Munt en Blok dan dat Bloem hem op de zenuwen begint te werken. Blok besluit Bubbel in elkaar te slaan voor Bloem, terwijl hij een bocht neemt en haar dwingt om op de Aankondiger te gaan zitten. Bloem juicht Blok toe, terwijl de Aankondiger Speld vraagt ​​om een ​​andere teamgenoot te kiezen, en haar uiteindelijk met een schop laat vallen.

Als Speld aan de beurt is om iemand voor haar team te kiezen, vraagt ​​Potlood aan Speld om Bubbel te kiezen, wat ze ook doet, dus Bubbel springt uit haar herstelcentrum en op haar nieuwe team. Dan begint Blad te denken aan een andere teamgenoot om mee te doen. Ze kiest Naald (Ijsblok lijkt het daar ook mee eens te zijn) terwijl ze opgewonden naar Blads team rent. Potlood kiest Lucifer om deel uit te maken van het team van Speld om de alliantie van Potlood te voltooien, waar Lucfier blij mee is dat ze zich hun alliantie herinnert. Aankondiger stelt vervolgens voor om een ​​jongen te kiezen. Wanneer Naald Sneeuwbal kiest, zegt Blok dat Naald en Sneeuwbal verliefd zijn, waarop Naald antwoordt dat ze Munt leuker vindt. Sneeuwbal en Coiny snakken naar adem, en Blok zegt: "Zei je dat net?" in verwarring, maar ze stelt dat het een ongeluk was. Speld vraagt ​​dan aan haar team of ze Pen voor haar team mag kiezen, waar Lucifer mee instemt, dus nodigt ze hem uit. Sneeuwbal kijkt dan boos naar Naald voor de opmerking die ze heeft gemaakt, maar dan breekt Blad het argument af (terwijl ze Naald van zich af duwt) en zegt dat ze moeten settelen omdat het tijd was om iemand anders te kiezen. Sneeuwbal vraagt Munt in zijn team alleen maar omdat Naald zei dat ze hem meer mocht dan hijzelf, waarop Naald opstaat en zich verontschuldigt en vraagt ​​of het echt een big deal was. Lucifer wil dat Vuur in haar team komt, maar Speld keurt dit af. Lucifer antwoordt wat haar de leider van het team maakt. Ondanks de ruzie doet hij toch mee.

Daarna zegt Vuur dat Lucifer een goede keuze heeft gemaakt na hem te hebben gekozen, en Munt is het daar niet mee eens. Het scherm laat zien wie er nog over was en Naald vroeg zich af wie de volgende persoon zou zijn die gekozen zou worden. Blad zei: "Er is altijd TB. Hij is slim." Toen Speld weer aan de beurt was, wist Speld niet wie ze moest kiezen omdat ze dacht dat ze allemaal behoorlijk slecht waren, en haar enige keuzes om uit te kiezen waren Bloem (om "voor de hand liggende redenen"), Gom (vindt zichzelf te cool om iets te doen), Blok (hij heeft problemen), Spons (hij is zo dik en stinkt), Golfbal (te bazig), Steen (geen armen) en Hout (is bang voor dingen zoals scherpe dingen, vuur en bubbels). Nadat Speld de zwakke punten van de overige deelnemers heeft aangewezen, vraagt Aankondiger wie ze kiest. Speld kiest Gom omdat hij de minst verschrikkelijke was van alle overgebleven mensen. Blad, Naald en Tennisbal kiesen Golfbal. Het scherm schuift naar de laatste 5, die nog niet in een team zijn gekozen. Toen Speld aan de beurt was om iemand voor haar team te kiezen, kozen Pen en Gom en Blok, hun vriend, tot grote ontsteltenis van Lucifer. Blok deelt vervolgens een high-five met Pen. Tennisbal bespreekt vervolgens met Naald hoe Bloem boos is op iedereen, waar Naald niet van houdt waar "dit naartoe leidt".

Tennisbal zegt dat Bloem een grotere vijand kan worden als Spelds team haar te pakken krijgt en stelt voor dat ze haar voor hun team kiezen, tot ongenoegen van Naald, maar Golfbal is het met hem eens en Pen plaagt hen dat ze verliefd op elkaar zijn. Golfbal stelt dan dat ze alleen vrienden zijn. Blok zegt dan met nadruk dat het team Spons niet moet kiezen, en hij doet toch mee. Lucifer wordt boos op hem en vraagt: "Waar was dat voor?". Wanneer Steen en Hout over zijn, verkiest Blad Steen boven Hout. Daarom is Hout de enige keuze voor Speld, en ze begint zich ongemakkelijk te voelen en scheldt hem vol afschuw uit.

De teams benoemen[]

Wanneer het tijd is voor hen om hun teams te noemen, beginnen beide teams veel teamnamen te zeggen, maar wanneer de Aankondiger ziet dat beide teams verre van een overeenkomst zijn, kiest hij de namen voor hen. Hij zegt dat het team van Speld de Zompige Kersen zal heten (waartegen Blok protesteert), en dat het team van Blad de Drassige Druiven zal heten.

Wedstrijd[]

De eerste wedstrijd is om een ​​boot te bouwen, erin te stappen en ermee over het Goiky-kanaal te roeien en het eerste team dat het Goiky-kanaal oversteekt, wint, en het verliezende team krijgt een van hun leden eruit gegooid. De Drassige Druiven beginnen te kletsen. Golfbal vertelt al haar teamgenoten dat ze van plan is een motorboot te bouwen. De Drassige Druiven praten verder, waarop ze vraagt ​​of er iemand naar haar luistert. Sneeuwbal antwoordt hoe verwarrend het plan is, maar het kan Golfbal niet schelen wat hij zegt. Sneeuwbal bedreigt haar dat hij haar van de klif zou duwen. Golfbal gelooft het niet en begint te spotten dat het brein van Sneeuwbal zo'n waanzin niet zou toestaan. Woedend stormt hij direct op haar af, waardoor ze van de klif wegvliegt en in het water beneden valt. Iedereen, behalve Bloem, die gewoon wegloopt, en Steen, die in plaats daarvan in de lucht wordt geslagen, rennen bang weg. Dan valt Steen op Sneeuwbal en wordt van de klif geslagen. Vuur probeert een hamer op een spijker op de boot te slaan, maar de spijker valt, en in plaats daarvan slaat hij de hamer op zijn andere hand. Speld vertelt hem om voorzichtiger te zijn, en Gom stapt op de nagel die is gevallen. Gom schiet omhoog van de pijn en valt als eerste terug op een spijkerbed.

15 minuten later maken de Drassige Druiven hun boot af en Bubbel zegt dat het er hoekig uitziet, maar zegt dat het oké is. De Drassige Druiven beginnen hun boot te bouwen, behalve Bloem, die weigert te helpen en in plaats daarvan wacht tot het klaar is. Ondertussen besluiten de Zompige Kersen Lucifer, Pen en Potlood als hun roeispanen. Blok lijkt daar niet enthousiast over, maar Pen is dat wel. Bubbel vertelt de rest van het team om in de boot te stappen. Terug naar de Drassige Druiven zet Blad een motor op de boot. Blad en Ijsblok gaan als eerste aan de slag, terwijl de rest van het team begint te kletsen. Munt waarschuwt Bloem dat de boot begint weg te drijven en de Drassige Druiven haasten om erin te komen. Munt slaagde erin erin te komen, maar Naald en Traan vallen in plaats daarvan in het water. Bloem weigert te springen. Tennisbal zwemt in plaats daarvan over. Leafy zegt dat ze zich slecht voelt, maar Munt geeft er niet om en start de motor. Tennisbal ligt op dat moment vlak achter de motor, en hij is weggestuwd van de boot.

Ondertussen, terug naar de Drassige Druiven, gebruikt Blok Lucifer als een riem. Nadat Lucifer naar lucht hapt, zegt ze tegen Blok dat ze haar niet langer dan 30 seconden onder water mag laten. Op dat moment gaat er een gat in de boot open, waardoor er water in de boot stroomt. Vuur roept "LEK!!" en Blok blokkeert het gat met zijn randhoek. Op dat moment komt er een vis langs en bijt Bloks achterste waardoor hij in de lucht schiet van de pijn, en hij wordt blijkbaar opgegeten door een gigantisch vismonster. Potlood komt uit het water in het gat waarin het lek zit, en Vuur zegt dat ze daar moet blijven, omdat ze een plug nodig hebben.

Willekeurigewezens

Blad, Ijsblok en Munt gaan over de wezens in het Goiky-kanaal.

Al snel arriveert Blad, Ijsblok en Munts boot, en ze schreeuwen omdat hun boten op het punt staan ​​te crashen, maar in plaats daarvan gebruikt de boot van de Druiven de die van de Kersen als een helling en begint in de lucht te vliegen. De boot van de kersen begint te breken. Ondertussen vliegen Blad, Ijsblok en Munt en hun boot over een heleboel willekeurige dingen. Ijsblok wordt bang en ze vliegen voorbij de finish. Ze vliegen door verschillende bomen. Uiteindelijk vangt men ze en stuurt ze naar een andere plas water, tot teleurstelling van Munt. Ondertussen raken de Zompige Kersen in paniek als hun boot kapot gaat. Speld zegt dat er te veel gewicht op de boot ligt en dat ze iemand overboord moeten gooien. Ze maken een goede keuze en gooien Spons overboord. Een buiten adem liggende Pen zwemt onder de boot door naar de andere kant en zegt dat ze naar de finish kunnen zwemmen omdat het zo'n twintig meter verderop is. Vuur zegt dat hij niet kan zwemmen. Op dat moment breekt de boot volledig en scheidt, waardoor een aantal deelnemers op de kersen op elk van de platforms achterblijven. Een paar sprongen eraf of lagen al in het water.

Potlood zegt tegen Lucifer dat ze met ze moet zwemmen, maar Lucifer zegt dat ze geen energie meer heeft. Dan hoort Lucifer wat geklets en ziet de Drassige Druiven behalve Blad, Ijsblok en Munt en Bloem op Spons drijven.

Bij de Druiven zwemmen Blad, Ijsblok en Munt terug naar het land en zien de kersen naar de finish zwemmen waar de Aankondiger staat. Speld begint richting Bubbel te zweven. Bubbee zegt tegen Pin dat ze langzamer moet gaan omdat ze haar wil laten ploffen, maar het was te laat. Ze eindigde met het knallen van Bubbel. Terwijl Blad, Ijsblok en Munt naar de finish rennen, komt er een windvlaag en het blaast Blad weg vanwege haar lichtgewicht. Pen komt aan land, terwijl Gom naar de kust drijft. Ijsblok glijdt over het gras om bij de finish te komen en laat een spoor van glibberig water achter, waar Munt op glijdt. Pen en Gom rennen naar de finish, met Speld en Potlood erachter. Ijsblok glijdt de finishlijn in, maar het lint van de finishlijn strekt zich tegen haar uit en Pen slaat haar weg door zijn pet te gebruiken voordat ze hem scheurt. Pin bereikt het oppervlak en loopt naar de finish om het lint te prikken en uit elkaar te scheuren.

Dat zorgt ervoor dat de Zompige Kersen winnen en stelt de leden van de Drassige Druiven voor eliminatie. De stemming eindigt op 10 januari en de 2e aflevering wordt aangekondigd op 1 februari 2010.

Post-credits-scène[]

Bfdi1beinde

De rest van de Zompige Kersen.

Tennisbal, Sneeuwbal, Naald, Vuur, Golfbal, Hout, Traan, Lucifer en Steen drijven op de rug van Spons en Lucifer zei tegen iedereen: "Uhh, we moeten nu teruggaan."

Cast[]

Stemacteur Rollen
Cary Huang Ijsblok/Speld/Lucifer/Spons/Steen/Naald
Michael Huang Blad/Bloem/Bubbel/Sneeuwbal/Munt/Blok/Potlood/Sneeuwbal/Vuur/Golfbal/Hout/Gom/Pen/Tennisbal
AT&T/NaturalReader Mike Aankondiger

Trivia[]

  • In januari 2019 werd deze aflevering gereanimeerd in "BFDI 1a+1b Reanimated! Fan-made MAP (Multi Animator Project)" als onderdeel van de negende verjaardag van BFDI.
  • Speld zweet normaal water in deze aflevering wanneer Hout zich bij haar team voegt, hoewel ze in "Get Digging" looiwater zweet.
  • VERWIJDERDE SCENENE: Nadat Speld Bubbel tegen het einde knalde, zei de Aankondiger: "Ik wacht, waarom duurt het zo lang?" Deze audioclip is gevonden in de flash-bestanden.
  • De vreemde geluiden van de vreemde wezens maakten een cameo in "Why Would You Do This on a Swingset" op de "wetenschappelijke" ezel van Kotszak.
    • Ijsbloks zin "Ik ben bang!" verscheen ook.
    • De Aankondiger deed dat ook.
  • Steen en Hout werden als laatste gekozen door respectievelijk de teamcaptains, Blad en Speld.
    • Ironisch genoeg werden Steen en Hout in BFB in hetzelfde team gezet (Beep), en na Blads terugkeer in BFB zitten Blad en Speld nu in hetzelfde team (De Verliezers!).
  • De allereerste stem van BFDI en de geschiedenis van objectshows werd op deze aflevering uitgebracht door Jaysillyboy, waarin hij op Bloem stemde.
  • In het storyboard zouden de teamnamen oorspronkelijk de teamnamen van TFI zijn, maar die waren doorgestreept.
  • Deel 2 is 26 minuten na deel 1 geüpload (8:11:19 uur PST en vervolgens 8:37:22 uur PST)
  • Alle scènes van Michael voor deze aflevering zijn niet hersteld omdat zijn harde schijf in mei 2010 crashte, volgens Michael zelf, tijdens een stream, waarin hij en Cary de bronbestanden voor de aflevering verkennen.

Foutjes[]

  • Op enkele momenten is Spons pootloos en heeft de top van Vuur geen animatie.
  • Wanneer Sneeuwbal zich keert naar Munt en Blok, volgt het gras de camera waardoor het gras breekt.
  • Pin zweette water toen ze vast kwamen te zitten met Hout.
    • Het werd bewezen in "Get Digging" dat looiwater zweet, geen water.
  • Bloks mond stond soms ondersteboven.
  • Om 2:24 verschijnt Gom in de hoek van het scherm.
  • Om 3:40 worden de beelden plotseling geïnterlinieerd, om 4:33 keert het terug naar normaal.
  • Om 6:05 overlapt het linkerbeen van Blad Tennisbal.
  • Wanneer Speld bespreekt waarom het voor iedereen slecht is om uit te kiezen, als het scherm naar Bloem gaat, beweegt de grond.
  • Toen de boot van de Zompige Kersen neerstortte, is Potlood verdwenen.
  • Potlood lijkt aan een boot te plakken als de boot kraakt. Toen de boot kapot ging, heeft de top van Vuur geen animatie.
  • Als Tennisbal in de boot probeert te springen, verdwijnen Ijsblok en Munt een fractie van een seconde voordat de scène verandert.
  • Als het scherm enkele leden van de Zompige Kersen bijna bij de finish laat zien, voordat het scherm in Speld en Bubbel draait, is Speld ledematenloos.
  • Als de Drassige Druiven zeggen dat ze Golfbal in hun team willen, heeft Ijsblok geen gezicht of benen.
  • Wanneer Traan de 2 stukken van de boot gooit, verdwijnt degene die zich het dichtst bij de camera bevindt voor een seconde.

Sterfgevallen[]

  1. Bubbel ontploft wanneer Blok haar schopt.
  2. Bubbel ploft door Speld.
Afleveringen in 2010
Take the Plunge: Deel 1Take the Plunge: Deel 2Barriers and PitfallsAre You Smarter Than a Snowball?Sweet ToothBridge CrossingPower of ThreePuzzling MysteriesCycle of LifeInsectophobe's NightmareCrybaby!LoftyA Leg Up in the Race
Battle for Dream Island afleveringen en andere video's
Bfdi BFDI: "Take the Plunge: Part 1" • "Take the Plunge: Part 2" • "Barriers and Pitfalls" • "Are You Smarter Than a Snowball?" • "Sweet Tooth" • "Bridge Crossing" • "Power of Three" • "Puzzling Mysteries" • "Cycle of Life" • "Insectophobe's Nightmare" • "Crybaby!" • "Lofty" • "A Leg Up in the Race" • "Don't Lose Your Marbles" • "Half a Loaf Is Better Than None" • "Vomitaco" • "Bowling, Now with Explosions!" • "The Reveal" • "Reveal Novum" • "Rescission" • "Gardening Hero" • "The Glistening" • "Don't Pierce My Flesh" • "Hurtful!" • "Insectophobe's Nightmare 2" • "Return of the Hang Glider"

Bfdia BFDIA: "Yeah, Who? I Wanna Know" • "Get Digging" • "Insectophobe's Nightmare 3" • "Zeeky Boogy Doog" • "Get in the Van" • BFDIA 5b • "No More Snow!" • "It's a Monster" • "The Long-lost Yoyle City" • BFDIA 6

Idfb IDFB: "Welcome Back" • IDFB 2

Bfb BFB: "Getting Teardrop to Talk" • "Lick Your Way to Freedom" • "Why Would You Do This on a Swingset" • "Today's Very Special Episode" • "Fortunate Ben" • "Four Goes Too Far" • "The Liar Ball You Don't Want" • "Questions Answered" • "This Episode Is About Basketball" • "Enter the Exit" • "Get to the Top in 500 Steps" • "What Do You Think of Roleplay?" • "Return of the Rocket Ship" • "Don't Dig Straight Down" • "The Four is Lava" • "The Escape from Four" • "X Marks the Spot" • "Take the Tower" • "How Loe Can You Grow?" • "A Taste of Space" • "Let's Raid The Warehouse" • "Who Stole Donut's Diary?" • "Fashion For Your Face!" • "The Game Has Changed" • "The Tweested Temple" • "The Hidden Contestant" • "Uprooting Everything" • "B.F.B. = Back From Beginning" • SOS (Save Our Show) • "Chapter Complete"

Tpot TPOT: "You Know Those Buttons Don't Do Anything, Right?" • TPOT 2

Korte Afleveringen: "Thanks for 4 years!" • "BFDI Is Back" • "Paper Towel" • "Ballers" • "Thanks for 4 years of Thanks for 4 years!" • "HELP US get to VIDCON 2019" • "Happy Birthday, Battle for BFDI!" • "BFDI's Road to Half a Billion Views" • "You're A Loser, But..." • "Thanks for 600,000 subscribers!" • "Aw, Seriously?" • "BFB Contestants React to Wiki Comments" • "Thanks for 800,000 subscribers!" • "PUMPKIN 2.0 - BFDI Halloween Shorts" • "If Among Us Was a BFDI Challenge" • "If X-MAS in Among Us was a BFDI Challenge" • "Thanks for 900,000 subscribers!" • "Thanks for 1,000,000 subscribers!"

Gereanimeerde specials: "BFDI 1a+1b Reanimated! Fan-made MAP (Multi Animator Project)" • "BFDIA 1 Re-Animated By 95 People! - (Fan-Made)" • "IDFB 1 Re-Animated By 108 People! (Fan-Made)"

Geannuleerd: Yoylecake Winning Celebration CartoonDecember 2016 Short

YTPMVs: Intensive BFDI UnitRock My BFDIBFDI-chapp3000 SubbiesEliminating BFDIDear Viewers6000 SubscribersThanks for 20,000 subscribers! (Last BFDI)BFB 13 this Thursday."Revenge", except every syllable is from BFDI

Promotioneel: Vote YoylecakeThe Official Firey Plush IS ON SALE!VOTE for who the next BFDI PLUSH should be!The Firey Plush is ON SALE + NEW BFDI HOODIE!

TikTok compilcaties: BFDI TikTok CompilationTop BFDI/A TikToks CompilationBFB TikTok CompilationAll our food does THIS... — BFDI's Best TikToks of 2020Firey Discovers Gravity (BFDI TikTok Compilation)

Andere: Sociale media-exclusieve animatiesThe BeiBei SquisherX Finds Out His ValueFirst BFDI Animation Ever???Salmon FiveyearsA super fresh minty clean announcementDoing It Again!BFDI Second Season VotingBFDIA 6 Deleted ScenesBack 2 School Bad NewsBFDI's Best Hiatus EverThe JingJing Squisher (10 year anniversary)BFDI and II Finally Cross OverHow to Fold your FoldyThe Lost Ice Cube Recordings*struggles to contain kids at 2019 meetup*BFDI OCG - Instagram PromotieAll I Want for X-mas — SONG by Four & X from BFBApply to join BFDI! Animators, Audio Editors, Background/Prop Artists and MoreThe Secret Behind BFB's SplitBecome a Jacknjellify Member — (BFB 18 on Monday, May 4)The 22 Best Questions You Asked Us — BFDI + II MeetupLo-Fi Beats to Yoyle ToBlocky Prank Compilation - Battle for Dream IslandWho's The Real Firey? (ft. Leafy Plush)Thanks for 700,000 subscribers!We Discovered Our Forgotten "Firey" ComicsMessage to Loser (Lyric Video) - SONG by Four from BFBWe asked TikTok to VOTE the best object - BFDI Mini

Advertisement