Battle for Dream Island Wiki
Advertisement
Battle for Dream Island Wiki

Getting Teardrop to Talk

[X puts four of his baskets on, which seem to have shrunk to fit him.]
[X gets hurled round and round by the baskets.]

X

Aaaaaah! Aaaaaaaaah! AAAAAHHH!

Lick Your Way to Freedom

Nickel

Ugh. You can stop licking, David. We already lost.
[Nickel and David walk away. It is then revealed that Taco is stuck inside the jawbreaker they were just licking.]

Taco

Uh, hello? Can anyone hear me?
[During a timelapse, Taco is stuck in the jawbreaker for the next few days. She eats the fish inside of her shell, and the episode ends.]

Why Would You Do This on a Swingset

[Taco is collapsed next to the broken jawbreaker. Snowball walks up to her, holding a roll of duct tape.]

Snowball

Wanna go back inside?

Today's Very Special Episode

Eggy

Hi Teardrop. Even though my story might not be super interesting to you, I decided I'll tell it anyway. So it all began when I was a baby egg. You know, an egg inside of an egg. Eggception, if you will? It was very cozy, and at that moment, I realized I was pretty content! I had everything I needed! I didn't need to complain for more. So I thought, "Why shout? Why even say anything?" As you see, that's how I, as a small egg, never really spoke much, and blah blah blah...

Fortunate Ben

X

Glad to have two legs again! Glad to be an X again!
(applause)

Four Goes Too Far

[Basketball, Saw, Golf Ball, TV, Book Grassy, Gaty, and Teardrop are all trapped on the moon.]

Golf Ball

Um, are they gonna pick us up or what?

The Liar Ball You Don't Want

[Loser is flying in the vacuum of space inside the jawbreaker, Loser starts reading Donut's diary.]

Donut

Loser, we haven't heard much from you today. Any last words?

Loser

*deep breath* You know what? I do. Guys, thank you for doing your best to make me feel welcome. I know I didn't last long, but, I'm gonna miss what we did together. We had fun... and, that's all that matters. Good thing Four is gone. At least I can spend my last few days with you. I'm proud of you, and I hope we can meet again.

Questions Answered

Fanny

Bubble, I should tell you. Match got mad at you for not knowing those answers. But in truth, she didn't know the answers herself! What a hypocrite!

Bubble

Oh, thanks for telling me!

Fanny

I hate her.

This Episode Is About Basketball

[Donut walks by X.]

Donut

Good job today.
[X is touched by this, and smiles.]

Enter the Exit

Taco

Uh... So! Bell!

Bell

Uggghhhhh!!! NOW what are you trying to do? Any twinkles I could take off the moon for you?

Taco

Bell, I'm only making conversation with you.

Bell

Oh! Uh huh! Just like last time?

Taco

Listen, Bell. I'm sorry about-

Bell

HAVE YOU EVEN CONSIDERED THAT "SORRY" MIGHT NOT CUT IT?

Taco

You'd think I would know that by now...

Bell

You've set a reputation for yourself, Taco. For all I know, you could be using me as a tool to make your team win right this second! Just deal with it! I don't trust you anymore. And I probably never will.

Get to the Top in 500 Steps

Needle

[Sitting in the grass, until gets turned into CGI]
[Pin and Teardrop stand up, looking concerned.]
[Needle looks at her hand.]


What Do You Think of Roleplay?

[Eraser walks through a field. He sees Ruby on the horizon.]
[Ruby then stretches out to form a pentagon shape.]

Eraser

Ahhhhhhhh...!

Return of the Rocket Ship

Gelatin

Oh. My. Gosh!

Don't Dig Straight Down

Puffball

Hey, Four!

Four

What?

Puffball

If all the emeralds was buried underground or inside your eyeball, then why is X still hurling to the center of the earth?

Four

What a silly question.
Cuts to X, who is still hurling to the center of the earth

X

Why AM I doing this?
X continues swimming before the screen turns black.

The Four is Lava

The post-credits scene begins with Needle, Eggy and Firey arguing. It then pans to Leafy.

Coiny

Hey, Leafy!

Leafy

Okay! I'm done sulking for now.

Coiny

Wait, what? You can just decide that?

Leafy

It's become so routine lately that it's starting to bore me.

Coiny

Yeesh! Anyway, me and the rest of the living Losers were gonna ask Four to bring back our dead teammates. Wanna come?

Leafy

Y-You'd really let me do that?

Eggy

Four, could you bring our dead teammates back?

Four

Get ready for a surprise!
Four recovers Pin, Cake and Clock.
The Losers (except Leafy): Oh! Clock!

Clock

Wh-what?

Needle

Oh, we kinda forgot-

Eggy

-Forgot what it was like to be without you and really miss you!

Clock

Well, what episode is it, then, huh?

Leafy

15!

Clock

(sarcastically) Yeah. I could tell you really missed me. Uh-huh, yeah. This is just- this is just great. I feel so valued and- and I really feel missed- well, they can't hear me anymore cause I've been walking for a while, so I guess I'm just talking to myself! UGH!

The Escape from Four

At the new location...

Taco

We just lost over half our contestants, Four! Is the show gonna be okay?

Four

Taco, what are you talking about? We just ADVANCED to the Final Fourteen of BFB!!
The screen shows the final fourteen contestants.

Four

See you in BFB 17.
The screen shows the release date of BFB 17, while the first episode title of The Power of Two appears.
Lists

Advertisement